Měření času a kolo je něco, deskové hry, bude často nutné udělat. Hra sama o sobě představuje určitou výzvu, kde hráči budou potřebovat k dokončení úkolu v rámci určité množství času, aby se pokusil a body. Tyto hry mohou být často slovo související, kde hráči muset dělat seznamy slov nebo něco podobně pomocí sady seskupení písmen nebo stopy. Ten, kdo může dělat největší seznam jedinečných slov stanovené doby se často vyhrát hru, protože zaznamenal nejvyšší počet bodů. Hra musí poskytovat něco, nicméně, dovolit hráčům přesně mohli sledovat množství času, který prochází.
Vzhledem k technologickým boomem, který se stal v posledních několika desetiletích, elektronická zařízení jsou k dispozici levně lidem a produktů všech formách. To znamená, že stolní hry lze snadno použít tuto technologii na pomoc hráči mají své hry s relativní snadné a málo stresu. Dříve, stolní hry se používá ke písku časovače, které byly dokonale utvořené tak, aby odpovídala délce času potřebného pro dané kolo. Mohou běžet třicet sekund na pět minut, nebo kdekoli mezi tím. Jakmile se tvůrci hry stanovit, jak dlouho potřebovali kola na poslední by časovače být tvořen což by bylo pro tuto dobu a byly umístěny v každé kopii deskové hry.
Tyto časovače jsou velmi přesné a pracoval dobře, ale může představovat několik problémů v jejich vlastní pravý. Pokud by porušil jakýmkoliv způsobem, byl časovač k ničemu a hra nemůže být hrána až do další přesný časovač nebyl nalezen. Navíc by se časovač není nikoho upozorňovat, když byla dokončena kolem. Proto se hráči museli dávat pozor na místo, kde stál časovač a že by stálo cenné sekundy ve hře.
Dnes, nicméně, většina stolních her, které potřebují časované kola přijít s elektronickými časovači, které běží na baterie. Množství energie, které potřebujete, je obvykle velmi omezené, což znamená, že každý jednotlivý časovač může běžet několik let na jednu sadu baterií. Tyto časovače je často nutné nic víc, než být v likvidaci, nebo prostě mají po stisknutí tlačítka. Budou pak pokračovat odpočítávat správné množství času potřebného, zvoní na zvonek nebo bzučák znít při alloted čas. Mnoho z těchto časovačů poskytují tikající šum při odpočítávání, kterou lze chápat buď jako požehnání nebo prokletí. Zatímco hluk může vést k odvedení pozornosti, ale také poskytuje pocit tlaku na subjekty, které mohou být často motivovat k tvrdší práci, zaznamenávat body, které je třeba skóroval za účelem vytvoření výhru.
Zatímco písek časovače často dávají pocit nostalgie, pokud jde o milované deskové hry, elektronické časovače jsou účinnější, neboť sledování času na regulovaném způsobem, jakož i poskytování sluchový upozornění, když kolo je u konce. To umožňuje hráčům soustředit se na úkol před nimi, aniž by se museli starat o tom, kdy by mohl čas vyprší. To umožňuje hraní hry být více spravedlivé pro všechny zúčastněné a thusly, více zábavy.